Mer content

Ni som prenumererar på DN, läs artikeln om entreprenören Isabella Löwengrip och säg sen att vi lever i den bästa av världar.

Jag kan garantera er att orden kommer stocka sig i halsen på er.

Såhär börjar den:

”Det är ‘content-dag’ i Isabella Löwengrips trettiomiljonersvilla på Lidingö.”

Och sen blir det bara värre. Men samtidigt väldigt, väldigt upplysande om vår samtid.

Vi har låtit de sämsta av mänskliga drifter, och människor också tyvärr, forma en sjuk värld med hjälp av sociala medier.

En värld där vi i utbyte mot en falsk intimitet lockas öppna upp plånböckerna:

”Min verksamhet innebär ju att jag ska bygga upp den här Isabella Löwengrip-världen, där läsarna känner sig välkomna. Det finns ett syfte med att man ska känna sig inbjuden: för när man är inne i min värld så handlar man också produkter”

Det är så tragiskt. Så fruktansvärt cyniskt.

Kanske hjälper det om man tänker att influensern är det moderna svaret på TV-shop?

Kommentarer inaktiverade.