En bön

Mina två söner ligger och sover. Det är fridfullt här och de har varit fulla av liv idag. Nu, innan jag ska sova, efter jag sett klart teveserien och räknat in allt som skulle packas till imorgon, kommer tankarna på de föräldrar som ska försöka sova utan sitt barn i natt här i staden. För barn slaktades grymt i terrorattacken igår. Kan man ens försöka sova när ens barn mördats så brutalt? Jag är lyckligt lottad och er är det så outsägligt synd om. Finns det en gud ber jag av hela mitt hjärta att ni får någon slags lindring i er stora, djupa, sorg i natt.

Kommentera

