Svält och svull

Att uprätthålla 5:2-diet på ett ställe med all-inclusive (i sanning djävulens påfund) kan nog närma sig att sitta på puben 2 kvällar i veckan som alkoholist utan att dricka för att de andra 5 kröka sig medvetslös. Pendlar mellan avgrundsdjupt äckel över hur FOLK vräker i sig och ett dregel som lämnar spår på det gråvita stengolvet, samt ett bottenlöst svullande. Idag är det 2, inte 5, och när jag nyss skulle jag krama Bo godnatt räckte han fram något kubiskt och brunsvart mot min mun. Är det en chokladpralin? sa jag och led, Nej, en lavasten svarade han och skrattade. Den enda bok jag kan minnas att jag läst är Svält av Hamsun, det går runt i huvudet. Nu återstår endast sömnen, min räddare, innan jag kan äta så jag spricker.

Kommentera

