Journal

Ser ut att bli en ovanligt fin nyårsdag, här i Stockholm på Gärdet är himlen i ljust blå med några tunna molnslöjor som sakta drar österut. Från där jag sitter ser jag solen lysa upp den gamla gasklockan i Hjorthagen, eller Norra djurgårdsstaden som det ju nu heter. Hela familjen är sjuk, jag var med Vilhelm hos husläkarjouren på Sabbatsberg i går eftermiddag för en spräckt trumhinna. Vi har det ganska bra ändå mellan hostningar och öronvärk, och Vilhelm är bättre efter antibiotika. Nyårssupén blev inte storslagen, en av oss låg till sängs, men vi hann pilla i oss lite hummer, rökta räkor och oxfilé innan Bo kraschade och behövde sova. Klockan 21.30 sov vi hela bunten och som tur var hade inga grannar fest. Vad ska vi vänta oss av 2017? Det vill jag verkligen inte avtvingas en åsikt om, att ens försöka svara på den frågan vittnar om både dumhet och ett alltför uppblåst ego. Faktum är att jag önskar färre tvärsäkra åsikter överhuvudtaget och oändligt mycket mer självständigt sökande av fakta. Och en gnutta ödmjukhet och vanligt hyfs. Amen och Gott Nytt År.

2 responses to “Journal

  1. Nu ännu tvärsäkrare ödmjukheter. Nytt år! Nu ännu godare! Take care! Amen.

Kommentera

