Liten programförklaring

Mod, som alltid krävs det mod. Och ju äldre jag blir ju mer värderar jag det att våga och att prova. Att bara göra. Här, till exempel, skrev jag poesi utan att känna ett uns av ängslan. Ibland blev det bra ibland blev det dravel. Men hade jag inte vågat publicera dravlet hade jag garanterat inte nått fram till det som höll måttet.

Nu har jag romandebuterat och det känns fint, men på vägen till utgivning som romanförfattare har jag blivit feg i min poesi. Riktigt djävla feg, ängsligt blickandes åt alla möjliga håll. Så feg att jag tystnat. Detta ska ändras. Programmet blir att här, inför mina få bloggläsare, åter våga skriva precis det som faller mig in. Utan brasklappar, utan förklaringar.

6 responses to “Liten programförklaring

  1. Grattis till bokutgivningen, ska se till att skaffa hem den! Ännu så länge har jag bara e-utgåvan🙂
    Och jag ser fram emot att läsa mer poesi. Gott Nytt År!

  2. Det låter fint! Fortsätt skriva här.

  3. Åh vad bra. Har saknat dina multimelankoliska anslag ; )

Kommentera

