2013:s sista och 2014:s första debutroman är här

UPPDATERING 140115: Eftersom Katapultprisjuryn inte valt att beakta min roman som släppt under 2013, trots denna skrivning: ”Juryn läser och tar ställning till årets samtliga debutböcker.” som finns att läsa på prisets officiella websida, och istället ser den som en bok släppt 2014, får väl jag också göra det… Dessutom är recensionsdag satt till slutet av januari.

På något oförklarigt vis var det trots allt fullständigt logiskt att min debutroman skulle ta form i sinnevärlden just nu, i tomrummet mellan det gamla och nya.

Och jag kan konstatera att efter sju sorger och åtta bedrövelser blev det en fin liten inbunden sak på 288 sidor som nu går att beställa och köpa, exempelvis här. Snart går det även att låna den på bibblan, och det går givetvis bra att gå in på närmaste bokhandel och beställa den.

Förunderligt.

Jag är mycket trött. Oktober, november och december har varit mer krävande än någon period tidigare i mitt liv.

Återkommer när jag piggnat till.

Ciao.

Kommentera

