Potthål och Dylan

[Hittade någon gammal väv och gick på den tills det dammade och några nya nyanser syntes.]

Se upp!
Det är hål i asfalten,
det är vintern,
nej, det är arbetsmyrorna
som grävt ner sig här och var
när de följt dropparna
av mitt söta blod
genom staden
där poeterna skurar toaletter.

Följ mig hem, lilla myra,
gör det du gör:
käka din väg in i min sång
rutscha runt i mina artärer och vener
kryp till kojs i mitt mörker
och dröm min dröm
om en flod där laxen hoppar.

[Sen vill jag tipsa alla Dylan-lyssnare om denna fina skiva med tidigare outgivet material från 1969-1971.]

Kommentera

