Journal

Ett långsamt återvändande.

Hälften av löven på träden här i Stockholm är gula och faller på grund av torkan och värmen.

Men här i min lilla munkkammare vid Vasaparken är det drägligare än jag befarade igår då jag låg och flöt mitt i viken och tittade på när min äldste son utförde olika simhopp och andra konstfärdigheter i vattnet.

Min kropp saknar förvisso vattnet. Och nu bestämmer jag mig: Vi drar och badar i eftermiddag och jag tar en kortare första dag.

Annars stundar ett arbete med att redigera roman nummer ett inför utgivning och att göra något litet för att få den recenserad och inplockad hos välsorterade bokhandlar.

Dessutom tänker jag unna mig lyxen att leka poet om eftermiddagarna, hur det nu ska gå…

Tiden går och jag med den.

Ciao!

Kommentera

