Mer reklam och lite journal

Min förläggare hade tydligen satt in en annons i SvB också, upptäckte jag i helgen. (Förlåt att jag tjatar om detta…)

Fast annons

Denna dag har börjat synnerligen bra. Först hade jag ett långt frukostmöte med en författarvän av den mer framgångsrika sorten där jag fick ett par riktigt goda råd. Ett så trevligt samkväm att det hela nästan spillde över till lunch; jag kom nyss till kontoret. (Och har precis förskjutit min arbetsdag en aning, men det var det värt.)

På väg till kontoret fick jag sedan syn på Marie Silkeberg sittandes på en uteservering och kunde inte hålla mig ifrån att gå fram och berömma henne för den fantastiska översättningen av Lys. Jag tror hon blev genuint glad. Gissningsvis är det inte så ofta en poet och dessutom översättare blir uppvaktade av folket-på-gatan : )

2 responses to “Mer reklam och lite journal

Kommentera

