Gunnar, Vilhelm och Bo i SvB:s höstkatalog

Jag, Gunnar, en av höstens många debutanter:

http://www.svb.se/bokfakta/debutant/gunnar-strandberg

Högläsning för Vilhelm och lille Bo på bilden. Läser ni texten förstår ni varför jag valde just den.

Men för att läsa hela texten måste man dessvärre vara debutant på Svensk Bokhandels tidskrift, och jag är lite osäker på om jag får publicera texten här.

Efter lunch tänkte jag ta mig en kort promenad över Vasaparken och knalla upp på SvB:s redaktion och plocka upp ett exemplar. Då ska jag fråga.

Annars? frågar jag mig själv. Jo, jag blev allt något darrig i benen när jag såg texten. Strax går det över. Ni, vi, sköljs ju av både debutanter och text och i den där översvämmningen är man ju blott en liten kotte på drift.

(Men lite spännande är det allt, om inte annat för mig, som har lätt för att låtsas att någon bryr sig…)

9 responses to “Gunnar, Vilhelm och Bo i SvB:s höstkatalog

  1. Men vi gör ju det! (bryr oss!). Grattis igen. Värd!

    • Och det är jag mycket tacksam för : )

      Ville mest bara förmedla den där känslan när man själv känner att världen håller på att förändras, fast, när man ser sig omkring är allt sig ganska likt. Inget negativt i sig.

  2. Charlotte Hakansson

    Detta är jättekul, stort grattis!

    • Tack! Missade din kommentar först pga. iPhone… (Som tack för din recension ska jag skicka ett ex. till dig i november, om du vill. Mejla isf. din postadress vid tillfälle!)

  3. Beundrar din tåga, mannen!
    Och du vet vad jag själv lagt för ribba. Men nu först Laponia!

    • : ) tack!

      Men inte så mycket en arbetsseger som lite tur och lite framsynthet… Hade jag inte gett ut som ebok själv hade inte Bernur recenserat och då hade inte Micael på MBM förlag, som nu ska ge ut Fast ”på riktigt” nappat. (Tror jag.) Kanske är jag ett exempel på hur det fungerar i den ”nya” internetvärlden?

      Fjällen den här tiden! Njut av skönheten.

Kommentera

