Gissel

Tomheten och de tysta timmarna…

Jag är lite låg idag.

Sitter och suckar här. Sådana där tunga suckar. Tyngda av ödet… Nej, nu försöker jag skoja till det för att få mig själv på bättre humör. Misslyckat, bortkastat, idag.

Arbetet med diktsamlingen går fint. Är nöjd med dikterna nu efter en andra genomgång, återstår att samla dem efter någon princip (vilken?) eller inte alls. Lite av tomheten är nog uttömdhet. Det kostar på att arbeta med poesi.

Att skriva poesi 2013…

Egentligen borde de väl spärra in oss, hela bunten. Speciellt såna som jag som skulle kunna höja BNP genom att arbeta MER med det jag tjänar pengar på.

Är vi inte fullständigt från vettet?

Jo, nog är jag dåraktig allt… Eller kanske är det en sjukdom? Eller ett tvångssyndrom? Eller en förbannelse?

Att skriva poesi.

Av den sort som poesikotterierna i Sverige hatar, unisont.

Är jag någon slags flagellant?

Kommentera

