Journal

Tålmodigt arbetar jag vidare med min diktsamling. Den gör mig mycket stolt. Och nu har den också ett arbetsnamn: Växtsorg, djursång.

En observation ikväll: Mänskor som läst min roman Fast tror att de vet saker om mig; jag kan se det i deras ögon. Vad det är intressant; mänskan kan verkligen inte hålla sig från att bedöma personen efter verket.

De som tyckt om det jag skrivit ser mer välvilligt på mig, de som skrämts eller funnit romanen dålig behandlar mig i linje med upplevelsen av min fiktion.

Kommentera

