Livstecken

Om jag var tre personer skulle jag inte ha för mycket att göra. Så att skriva här är att stjäla lite tid, dessvärre.

Tre korta.

Orden och dess makt.

Om jag nu skriver såhär: Jag har undersökt mina drygt trehundra diktskisser och har valt ut hundraen som både är samma andas barn och tillräckligt lovande, av dessa ska jag skapa en diktsamling att vara stolt över; då kommer det att ske. Sanna mina ord.

Solen.

Den brinner för oss och vi, vi njuter och drömmer lite större, eller hur?

Fri från demonen.

Ja… Sju år är en lång tid. Nu äntligen kan jag koncentrera mig på nya verk, och det får mig att känna mig som det där havet av påskliljor i den berömda dikten.

3 responses to “Livstecken

  1. Wordsworth?

    Och ordens värde!

Kommentera

