Meddelande från en tröttskalle

Vänner, ögonen går i kors och hjärnan känns som en överbakt potatis.

Småbarnspappa.

Men det där fördrar jag utan att tveka när jag blickar in i lille Bos ögon, snusar i hans hår (vilket han har mycket av, nästan en liten hockeyfrilla) och ser hur han försöker fyra av små leenden.

Det blir ju inte mycket skrivet, dock, speciellt inte här. Och jag har behövt hålla på med en massa trista saker, bolagets redovisning och kontrolluppgifter och preliminära skattedeklaration och annat tjafs.

Så idag har jag endast ett torrt meddelande, tyvärr ingen poesi, att erbjuda: Det går nu att låna min roman Fast som ebok på biblioteken.

Här är en snabblänk till Stockholms stadsbibliotek.

Här en snabblänk till Göteborgs stadsbibliotek.

Här en generell länk, där ni först väljer ert bibliotek och sedan söker fram Fast av Gunnar Strandberg.

Det är förstås fasligt vackert härutanför, det borde jag nämna. Snön faller mjukt och tyst. På återhörande!

Kommentera

