572. Inga blodröda hav

Här finns inga blodröda hav Inga
gudar att lura eller avundas

Inte ett högre stående djur Annat
än jag Och jag är låg

Vattnet
glittrar vitt men är svart som grafit
ett mörker bara fyllt av mörker
och ett och annat liv som inte angår oss
opakt för min längtan
min sorg

Skogsstigen har jag trampat
till lervälling Den liknar
mitt fiasko

Jag går bara fram och tillbaka
mellan fällplatsen och brasan
släpar sly och ris

Brasan får inte slockna
Tänker jag Varför
vet jag nog inte

Kanske för att elden förgör även det fula
med naturens osvikliga känsla för estetik

Kommentera

