609. Jag rexkontexualiserar en jönsonsk utsaga

Uppvuxen i förortsdjungeln som jag är, bland knivmän och brottare, kan jag inte annat än att läsa:

”Jag svarade att jag inte menade att dissa Tomas T, utan önskade i stället rekontextualisera hans poesi…”

Som:

”Jag pissar inte på Tompa, jag vill bara rövknulla hans poesi lite lätt.”

3 responses to “609. Jag rexkontexualiserar en jönsonsk utsaga

  1. Men, hey presto, behövde han ge sig på Tomas Tidholm OCKSÅ? Eller avses ngn annan?
    Rekontextualisera. Tjurens skit!

  2. Nej, vad trögfattad jag var. Klockan måste tydligen bli tre för att jag ska hänga med. Tranströmer förstås. Det vanliga nu: Rida på någons rygg och sparka lite. Narcissisternas revolt.

Kommentera

