620. En sprucken lerstig

I den här förlorade tiden går jag med hjärtat som en lykta i handen
längs stigen vid kanalen.

Så kort och ljuv är tiden att smärtan över att förlora den springer före
precis som mitt hjärta måste göra för att kunna visa vägen.

Fördömd kommer jag alltid ett slag försent, är ett slag ifrån
lyckan. Som fåglar flyger den iväg när jag går emot den.

Vad ska ni med mig till? Varför visar ni mig skönheten så ofta
när ni ser att jag spricker något varje gång solen sjunker?

2 responses to “620. En sprucken lerstig

  1. Dostojevskij-iish, igen. Tycker om.

Kommentera

