329. Uttråkad!

Ah!!!

Blir galen av leda. Finns det någon läsare därute som gjort något riktigt roligt idag? Berätta! Själv har jag haft skittrist. Förhandlat, skrivit avtal, lekt vacker tass och rulla runt och annat piss. Dock var det lite kul att skriva nu, och att läsa Benn. Behöver nog umgås för att känna mig som folk. Dricka mig lite glad på lokal. Eller nåt.

6 responses to “329. Uttråkad!

  1. Roligt…näe. Inte idag. Såg byggjobbarna vagga på sin ställning utanför mitt fönster, stekte kött, tog ett glas vin, såg på MIldred Pierce, tog värmebehandling för knäna, skrev en ansökan, letade efter resor, hörde på musik, ringde ett samtal…men inte i den ordningen. Samt snorhalade runt på gatorna. Ja, du ser. Hur kul som helst. Men jag mår prima. Jag har inte fantasi nog för leda ; ) Stränge.

    • Och det låter som ett prima liv! Mildred Pierce sägs ju vara bra, men vi hängde inte med från början och sen fick det vara.

      Tror jag var lite speedad igår; hjärnan sög in allt och till slut fanns det inget kvar, och då vände den sig mot mig. Typ. Ska bli skönt med semester nästa vecka. Har kört på lite för hårt.

  2. Strääängsch, skulle det stå. Hoppas det inte är ett utrotningshotat ord.

  3. Mildred Pierce är lite seg. I gengäld tror jag det är den första amerikanskproducerade serie eller film jag ser som handlar om en kvinna som arbetar, kämpar, klarar sig, står ut. Winslet är så bra; hon liksom katar omkring och ser beslutsamt kantig ut om hon så bara ska öppna dörren eller släta till ett förkläde. Ja, jo, jag tycker om den här serien.Mest för hennes insats.

    • Winslet är ofta bra. Gillar henne. Minns nu hennes inhopp i Ricky Gervais serie Extras som var riktigt roligt. Där spelar hon s.a.s. sig själv ”Kate Winslet” och det gör hon med en fin och sympatisk självironi.

Kommentera

