325. Skrävel

Nu tänker jag våga mig på att skryta lite grann, för det har man rätt till i min position, som refuserad romanförfattare. Vore jag etablerad skulle jag hålla käften, det lovar jag.

Det här varvet, med lite mindre förlag, luktar vår, ja, luften bär med sig löften om annat. Hittills bara två refuseringar, men fina och med värderingar som gör mig stolt:

”Det är ingen tvekan om att Strandberg kan skriva.”

”Du har något som känns intressant.”

”Romanen känns nyskapande och dess tankar är inte så ‘gjorda’.”

Och dessutom uttryckte sig en fd. förlagsmedarbetare, som jag har stort förtroende för, såhär förra veckan efter att ha läst den:

”Fast är genial.”

Romanens titel är alltså Fast.

Det sista fick mig att skämmas först, sen blev jag väl mallig i en två tre minuter tills min son tog sig för pannan och påpekade att jag inte ”förstår nånting!” när vi skulle leka med legogubbar och en T-Rex.

2 responses to “325. Skrävel

  1. Fast är hur som en genial titel –
    som gjord för bestsellerlistan; frågan är bara när.

    Kanske du borde översätta den och skicka till Farrar, Straus & Giroux?

    • Haha, ja, jag gillar ju titeln. Den är sann på vissa sätt och svekfull på andra, kan jag avslöja. Men bästsäljare, nej, det blir den nog aldrig.

      Farrar, Straus & Giroux: I wish!

Kommentera

