324. Metamorfos

Fler och fler kvällar sitter jag bara stilla i ett nedsläckt vardagsrum. Min fru sover, min son sover. Tiden då jag skrev poesi, skriver poesi, men takten avtar. Något ändras. Poesin ändras, jag kan känna det. Det är ett arbete i mig, tungt, hårt, men det ligger mestadels gömt för mig, är ogreppbart. Jag är inte orolig, det här har jag upplevt förr, bara ännu en passage. Därför sitter jag i fåtöljen i mörkret och lyssnar, mest på vinden, och väntar.

2 responses to “324. Metamorfos

  1. Bra; det är en så filmisk scen. Tarkovskij. Kanske du ska skriva scener, manus, vid ”sidan av” romaner.

Kommentera

