308. Gnäll och längtan

Trött man här.
Av att känna mig som Willy Loman.
Av att mörkret och tystnaden slukar mina texter.
Av att le och bocka och säga God dag med mössan i hand.
Av att veta redan innan den dyra lunchen är serverad att det inte blir ett någe.
Av att vara så trött att orden snubblar runt på samma sätt som tungan.
Av att uppfostra ett barn utan att tappa tålamodet, utan att bli arg, utan att bli barn själv.

Vore jag, vore jag en vind i bergen ovanför Granada,
ett vattenfall djupt i Amazonas djungler, en lagom
avskild liten öde exoplanet med varmt klimat.

Jaja. Det brukar kännas bättre efter en natts sömn.

4 responses to “308. Gnäll och längtan

  1. En riktigt bra version jag minns http://www.imdb.com/title/tt0089006/
    men märkligt nog inte alls Hoffman, utan mest bara Malkovich…

    Klen tröst va?

    • Ej sett, tack för tipset.

      Äsch, behövde mest få gnälla av mig. Somnade 21 och nu är jag pigg som den berömda mörten. Motion och sömn motar ångesten bäst.

  2. Motion och sömn och a little love, och ett och annat gott beslut.

    Låter jag som KBT så är det helt fel 😉

Kommentera

