307. Våryra händer

Händer formas till skålar
som varsamt håller solljus,
bäckporl och trastsång.

Ur hasselbusken rullar ett par
lekande rävvalpar, och där
under den daggklädda sommar-
granen, vaknar vår yra.

När jag går i gråklafset över Gärdet,
insvept i vinter och regn som bara är
ur luften, går jag på vatten,
på vårflodens lekande fors.

——

Forma våren i dina händer,
gå med mig och Mahler.

5 responses to “307. Våryra händer

  1. Skriver du verkligen så här lugna vackra saker – på SPEED? Otroligt!

  2. Åh, där var den – den mollstämda Broder Jakob, så lätt en förskjutning – med följder…
    och sen den lilla Kletschmertonen….ljuvligt.
    Nu minns jag att det inte var ettan jag hörde sist utan tvåan.

Kommentera

