304. Idag lyssnar jag på Storm Large, ni?

Nej, hörni, nu är det dags att lyssna på Storm Larges halvgamla dänga My v-gina is 8 miles wide (kan man annat än älska en låt med refrängen: ”my v-gina is 8 miles wide/absolutely everyone can come inside/if you’re ever frightened just run and hide”), le och stampa takten, kavla upp skjortärmarna och jobba ännu lite hårdare…

Vad lyssnar ni på idag?

8 responses to “304. Idag lyssnar jag på Storm Large, ni?

  1. Råkade hamna i Allan Petterssons nia, på radion. Vilket jag, under köksmoj, en stund misstog för Mahler. Vilket inte var så fel, som man kan tro.

  2. Jag har aldrig gått långt in i Petterssons musik.
    Ibland hör man de där Mahlerklangerna mycket väl; en skarp, rak flöjtton somn ligger som en skiva i rummet. Vackert.
    Men AP är förstås mycket mera smärta i, och det är nog den jag undviker. Men han räknas ju bland de verkligt stora, och hans musik spelas alltmer utanför Sverige. Det är något så rörande med hans öde. Du vet fattigpojken – och musiken som blev hans liv. En rockhistoria, bland klassiker.

    • Intressant! Ska börja med att lyssna till hans nia. Vilket väder, fö. Hade tänkt att ta en promenad över Gärdet, men valde, ovanligt nog för mig, att stanna inne. Kanske tar jag en runda ändå, efter middagen, men det känns inte så lockande.

  3. Inte lockande alls. Musik och läsarväder dock. Jag tar också en kort runda, vill känna om snön krispar lite när det frusit på.

  4. Och nu kan det väl inte bli mycket värre än så här ; )

Kommentera

