299. Usch, känner mig lite dum …

… som luras sådär!

Man får ju inte ljuga, eller får man? Om det är för ett gott syfte? Kanske inte då heller.

Men döm mig inte för hårt.

Jag fick ett så fint och vänligt bemötande av en person, så det kändes faktiskt som att aglaktuq kunde ha betytt (ovanligt) stort och generöst hjärta, på något språk. Ja, för mig gör det det.

Flåt.

4 responses to “299. Usch, känner mig lite dum …

  1. Att känna sig LITE dum betyder att man inte ÄR dum. De som aldrig känner sig dumma…ja, om dem finns det inte mkt hopp. Exempel behövs väl inte?

  2. Om det är Aglaktuq du ber om förlåtelse så svarar vi: Det finns inget att förlåta. Det är väl (ovanligt) vackert att lägga till nytt innehåll till ett ord, om man gör det av kärlek.

    • : ) – tack!

      Dig och Karin (om det är Anna), och några som kommenterade i tron att det var sant (se bland annat en intressant kommentar av Susanne Tupy som skriver om hur aglaktuq skulle uttalas på grönländska).

      Fö. var både Trombone och Lethe intresserade av att läsa manus, så det var finfina tips!

Kommentera

