271. Streckgubben

Ibland känner jag mig som en streckgubbe;
bara ett par tunna linjer på ett blankt öde.

Då tittar jag på väggen ovanför skrivbordet,
och kan rida vidare.

11 responses to “271. Streckgubben

  1. Don Strandberg…buena vista…

  2. Sâ fint! Sâ precist.

  3. Solen. Pancho. Och väderkvarnen! (den berömda, som ter sig mycket mindre fientlig och överkomlig i detta format, inte sant?).

  4. Han gjorde en hel serie sådana där vänsterhands-tusch-teckningar. Några av dem från tjurfäktningar…eller cirkus.
    Jag försökte just leta upp dem i bokhyllan men fann i stället Picassos grafik. Även den ofta gjord med lätt hand…

  5. Jag har sett den. Helt fabulös, man var – just det – flabbergasted. Lustigt nog var det den sista film jag släpade med min mamma på; se där ett område där vi kunde mötas.

    Men sen har vi förstås en mellangeneration som gillar att hävda sig med att påstå att P var en dålig konstnär. Kanske – ibland. Men inte så ofta som många andra 😉

    Såg du den på bio?

Kommentera

