266. Om det blir Amos Oz …

… som det glunkas om, så blir jag hjärtans glad. Den ena av två författare som jag har skrivit brev till. En historia om kärlek och mörker hade jag läst, och jag blev mig aldrig lik.

2 responses to “266. Om det blir Amos Oz …

  1. Undrar vem den andra var…?

    Jag gissar inget alls, men tror inte på Bob Dylan, det skulle knipa lite för mycket i skönlitteraterna. Men, vi får se! Varför är detta trots allt alltid lite kul?
    Enda dagen på året som litteraturen står lite högre i kurs än sport och pop och kokta kottar.

    • Nej, jag gissar heller inget.

      Bob Dylan.

      Se det vore lite kul. Med alla ramaskrin om förflackning osv. Men det händer säkert inte,

      Egentligen är jag emot nobelpriset i litteratur av principiella skäl, faktiskt alla slags litterära pris, men som sagt, lite kul att litteraturen får stå i rampljuset en dag om året.

Kommentera

