209. Livet blott blot

Molnen är inte moln längre
utan främmande rymdskepp
som hänger över mänskans
lådor och streck.

Våra drömmar blir alltmer
verkliga än det andra,
allt det vi inte drömt, inte
hade kunnat drömma.

Hur jag ser på mig, på hur
jag lägger ut bitar utanför,
hur mina idéer våldför sig på
det som fött mig.

Det du ordnar och skapar
är precis det som borde vara,
borde ersätta det andra,
som en gång avsatte.

Precis som det borde vara
är du också skapad, men du
är dömd att dö.

4 responses to “209. Livet blott blot

  1. Jag skriver till dig från ett avlägset land…

Kommentera

