204. Kulturexorcism

Ser om Stalker för… jag vet inte, har nog tappat räkningen. Ibland ser jag visa scener mitt i natten, då jag vaknat och inte kan somna om. Nu ser jag hela filmen. Och det är en befrielse. Den är allt det som det sämsta i samtiden inte är. Vind. Fri rymd. En slags naturupplevelse. Naturutlevelse. Kulturexorcism.

Solen sjunker samtidigt ner under horisonten, det mjuka röda ljuset som lyser genom björkens lövverk utanför vårt hus.

Ah, lättnaden över bröstet då de satans demonerna blåser ut ur min kropp!

Kommentera

