197. Det högre syftet

Inlägg? Nej. Låt mig säga såhär: Blod upp till armarna. Kan knappt tvätta bort vare sig fläckarna av levrat liv eller stanken av död. Inte i en inre helveteskrets eller bortanför den nionde sfärens tid och rum där det ju måste, antar jag, vara ett gudomligt slags helvete, vad det nu vill säga. Nej. I lådor är jag nedpackad och omsluten. Fem stycken wellpappfärgade abstrakta rum omger mig och definierar nu min verksamhet och mitt liv. I två månader kommer det att vara så. Paradoxalt nog är det min begåvning som gör att jag ens får vistas i dessa kvava rum. Jag förvider mig självmant av en anledning. Pengar. Skrivpengar. Nästan skäms jag över att säga att på två månader kan jag tjäna in åtta hyfsade månadslöner. Därför skriver jag lite mer sällan här framöver.

2 responses to “197. Det högre syftet

  1. Försmäkta ej.
    Här är min länk till dig:

Kommentera

