174. In i fredagsdimman

jag gör vad jag vill
och det jag vill ha
är mitt

så varför gäckar du mig?

där jag drar linjer
uppstår byggnader

där jag andas växer
gräset och blommorna

hur kan du gäcka mig?

Ta mina organ
ta min hud
min kraft

hur vågar du gäcka mig?

min rygg då du drar
vinden över den

min andhämtning då
jag snubblar över rötterna

ta mer

ta det du vill;
allt

mina gröna ögon
då de flyter bakom
vassen och fräser

för jag gör vad du vill
och det du vill ha
är ditt

2 responses to “174. In i fredagsdimman

  1. Gabrielle B

    Det går ju inte att svara på din quiz längre: blev det segt?

    Jag kan inte heller komma på någon rätt författare, utan tvekar mellan så skilda storheter som Don de Lillo, Hemingway, och några andra bigga amerikaner som jag inte ens orkar nämna här. Men ….sen slog det mig att det kan vara en kvinna in mansrösten..hum?

  2. Märkligt. Någon bugg i wordpress verkar det som. Har ej komm. som förval, men kan välja att tillåta komm. vilket jag har gjort på det inlägget. Ska försöka ordna det. Hemingway är rätt.

Kommentera

