138. Hallå OLA-A-A-A (skriket från en bloggtopp)

(Känner mig som Tigger i Nalle Puh (han gillar ekon) eller som Echo själv. Bilden utgick dock ifrån den ovana känslan att dialektisera (eh? så kan man ju inte säga ju) från en blogg till en annan s.a.s. Som att skrika mellan bergstoppar. Då kan det ju bli ekon. Sedan var språnget till Tigger inte långt borta i min värld som småbarnsförälder (då menar jag mina dikter, självklart.))

Ola Klippvik (gestalta ekon i era skallar), av det här fattade jag heller inte mycket av hur ord bliva mening:

Det som händer nu är ju ren dialektik; pressen ökar från de reaktionära, och radikalerna samlar sig.

Därför, i något av en rent Thörnsk (Se Pär Thörn) anda, körde jag meningen ett par gånger i Google translate (sv – eng – sv – mandarin – fr – sv) för att se om man s.a.s får ut mer mening om man kör något nästan meningslöst genom en, visserligen basal skulle hr Thörn tycka, språkmaskin (det finns ju en viss, låg, sannolikhet för det.) Det fick man väl dock inte den här gången. Om det blev rent Thörnsk poesi, lämnar jag till dig som litteraturkritiker att avgöra:

Det som händer är helt enkelt den dialektiska processen, installation av trycket av reaktionen och ackumuleringen av radikaler.

Google translate, 2010

Eller: såhär utråkad är jag en seg måndagskväll.

Kommentarer inaktiverade.