93. Sparka poeterna!

En artikel om tidskriften Re:publics bröllopsspecial (gissa vilket bröllop som åsyftas…) på DNs hemsida genererade 445 kommentarer. Det är såklart så att många skriver i affekt, men se, då får vi också ta del av deras innersta fördomar. Därför klippte jag ur de mustigaste fragmenten från kommentarsfältet.

Vad gör egentligen poeter hela dagarna? För svar på den frågan och andra, se nedan!

Jag har mera nöje av detta bröllopet än viken dikt som helst.

Sv. poesi är inte i världsklass utan rödvinspimplande tokvänster, medan vår monark är en internationell stjärna

det var väl inte så länge sedan man tog bort ”konstnärslönen” – där konstnärer kunde dröna på statens pengar. Självdistans hade varit på sin plats. Med bröllopet följer en folkfest, konserter m.m. Detta är ROLIGT, vilket bitter F***** till poeter kan ha svårt att sätta sig in i.

Förstår att poeterna klagar; livstidsstödet för kulturgärningar är på uppehällningen, så nu kanske de måste arbeta. Och vem klarar sig utan poesi?

Snacka om bidragssnyltare, vem behöver poeter? De gör sig bäst i döda poeters sällskap. Då tär de inte på bidragen längre

Den kultur jag konsumerar har inget kulturstöd,det går till just sådant här äckel som ingen vill ha,därför dom inte kan försörja sig själva,

jag utgår ifrån att samtloga parasiterar på oss skattebetalare och inte lyft ett finger i sitt liv för att förtjäna sitt uppehälle.

Varför är konsten idag så hatisk och äcklig,
Varför gör inte snälla,goda, lyckliga människor konst,och varför ska vi ge kulturstöd till de destruktiva?

oförskämda (konstnärer) ? bura in dom

Svårt att ta dessa elitarbetare som kallar sig poeter på allvar.

bidragsberoende dagdrivare

de gör inte ett knop. Mer än att lyfta bidrag, dricka vin och klaga

En prinsessa i Sverige så söt
ville på sitt bröllops bjuda på mer än gröt
En skribent sade ”vägra hylla jag lär”
jag viktigare än hon jag är
Ty jag är gud, jag är,… poet

Arne Ankas polare, de avundsjuka och bidragsberoende poeterna går till attack! Kvack!!!

till skillnad från poeterna har ju statschefen ett riktigt jobb o gör nytta

Poeter, bah. Klipp er och skaffa er ett jobb.

Stackars små konstnärer. Som vanligt är det det lättare att gnälla och kritisera än att själv vara uppbygglig. Det visar det bortskämda bidragstagande konstnärskollektivet gång på gång.

Poeterna är ju inte kända för annat än att ta bidrag, och tillverka sagor. Behöver vi poeter? Mycket tveksamt.

Jag tror jag skrattar ihjäl mig om det inte vore för att poeter har djävligt låg status när de kryper för var vänsterdiktator och målar röda traktorer (om nu poeter målar?) medan de i demokratier skriker efter bidrag och sin heliga konstnärliga frihet, läs understöd av dumma skattebetalare.

jag förstår varför svenska poeter anses vara världens sämsta nu.

Eller gör som poeterna, ge upp och skildra ditt kvackiga elände i någon tvångsinköpt diktsamling läst av ingen

då skall K Lugn har en eloge, och de andra pötarna en spark för att de snyltar. De har alldeles för mycket bidrag, jag ser hellre att dessa rödvinspimplare jobbade lite hederligt, än att landets skattebetalande, ensamstående mödrar etc tvingas försörja dem, direkt via bidrag och indirekt via det faktum att bibliotek osv köper in hyllvärmare. När gjorde en poet något för dig senast? Vem behöver dessa? Svaret är; alldrig

Ingen behöver poesi, medan alla behöver en statschef.

Sparka poeterna nu!

Kommentera

