80. Friskspråk

Kanske tänkte jag under en väldigt kort obestämbart kort tidsrymd leda i bevis att Horace Engdahl och hans lakej Peter Englund inte direkt har sylvassa intellekt, som kanske en del är lurade till att tro. Men det var tråkigt. Istället skrev jag principlösa meningsslöheter. Följande friskspråkiga text tar jag med mig i sängen, och imorgon direkt när jag stiger i mig ur sömnen ska jag utan att reflektera revidera det och så kan vi jämföra eller nåt:

Ishård vokalist

Hacka
Hacka
ka
ka

Trashals
or ro/or ra
nu rå/år en

Vita vilja vitriol

vida droppar
unga vidjor
grönska forsa
i grusmask

Gräv
Gräv
äv
äv

Smulor av
mata-ät
på mattan;
smaka-nam-nam;
vad eter du?

Spotta ut vokalerna!

Kommentera

