47. Poesi som gör mig kåt och knäsvag

Betyder min kärlek intet för dig

Jag vet att sanningen finns
Nu ser du den
Nu går du

Snart ska du tvätta mig för alltid
Snart ska du tvätta mig
Söta smärta

Jag ska plåga dig
Jag ska dra kanalerna ur din kropp
Så uttorkad som stranden

O källa! Utan dig fanns ingen längtan

Ann Jäderlund ur Som en gång varit äng.

(Nej, jag har inte tillstånd… Kan inte hjälpa mig.)

One response to “47. Poesi som gör mig kåt och knäsvag

  1. Knäsvag av kåthet
    ett bekant tillstånd och
    helt normalt.

    Gladiatan

Kommentera

